طوطی آمازون گونه آبی ( Blue-cheeked Amazon)

طوطی آمازون گونه آبی ( Blue-cheeked Amazon)

طوطی آمازون گونه آبی ( Blue-cheeked Amazon) با نام علمی Amazona dufresniana هم چنین با عنوان طوطی گونه آبی و یا طوطی آمازون Dufresne نیز مشهور می باشد . طوطی آمازون گونه آبی بومی شمال شرق آمریکای جنوبی می باشد که شامل شرق ونزوئلا ، گینه نو و احتمالا شمال برزیل نیز می باشد . طوطی آمازون گونه آبی در جنگل ها ، دشت ها و هم چنین بیشه زارهای بی درخت در ارتفاعاتی تا ۱۷۰۰ متر نیز مشاهده شده اند و زندگی می کنند.

طوطی آمازون گونه آبی ( Blue-cheeked Amazon)

طول بدن طوطی آمازون گونه آبی چیزی حدود ۳۴ سانتی متر می باشد ، رنگ بدن طوطی آمازون گونه آبی عمدتا سبز رنگ می باشد  با گونه هایی به رنگ آبی که از چشم به سمت گردن می باشد ( البته در جوان ترها کمتر دیده می شود ) ، یک ناحیه ی زرد – نارنجی در حاشیه ی بال ها دیده می شود ، تاج به رنگ زرد می باشد و بالای منقار در ناحیه ی سر نیز به رنگ نارنجی دیده می شود .

 نام طوطی آمازون گونه آبی به احترام جانور شناس فرانسوی  Louis Dufresne که آن را توصیف نمود انتخاب شده است و در حال حاضر طوطی آمازون گونه آبی یک طوطی مونوتیپیک می باشد که اعتقاد بر این است که این طوطی یک زیر گونه ازطوطی آمازون ابرو قرمز می باشد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>