طوطی انجیری سر طلایی Golden-headed Fig Parrot با نام علمی Psittaculirostris desmarestii هم چنین با عناوین طوطی انجیری دسمارست، طوطی انجیری بزرگ، طوطی کوتوله دسمارست، طوطی سرطلایی کوتوله نیز مشهور می باشد.

به طور کلی طول بدن این طوطی چیزی حدود ۱۸ سانتی متر و وزن تقریبی آن چیزی حدود ۱۰۸-۱۲۶ گرم می باشد.  به طور کلی طوطی انجیری سر طلایی دارای ۶ نژاد:  P.d. desmarestii, P.d. intermedia, P.d. occidentalis, P.d. blythii, P.d. godmani, P.d. cervicalis می باشد.

در نژاد P.d. desmarestii: هر دو طوطی نر و ماده دارای پیشانی و گونه های قرمز/نارنجی می باشند که در ناحیه ی تاج با رنگ زرد/ نارنجی ادغام شده است. گردن به رنگ آبی و پشت آن سبز رنگ است. هم چنین زیر چشم یک الگوی آبی رنگ دیده می شود. چانه و پوشش گوش سبز رنگ می باشند. چشم قهوه ای تیره و منقار خاکستری/سیاه می باشد.

در نژاد P.d. intermedia: هردو طوطی نر و ماده مشابه گونه ی قبل است با این تفاوت که رنگ نارنجی در تاج و شانه بسیار پر رنگ تر است اما رنگ آبی در ناحیه ی یقه بسیار کم رنگ تر می باشد.

در نژاد P.d. occidentalis: هر دو طوطی بزرگسال دارای گونه هایی به رنگ طلایی می باشند و رنگ آبی در یقه کلا دیده نمی شود.

در نژاد P.d. blythii : هر دو طوطی نر و ماده مشابه نژاد P.d. occidentalis می باشند با این تفاوت که گونه ها به رنگ زرد روشن هستند و رنگ آبی زیر چشم اصلا دیده نمی شود.

در نژاد P.d. godmani: رنگ آبی زیر چشم در جنس نر وجود ندارد و تاج به رنگ قرمز/نارنجی دیده می شود و در ناحیه ی گلو دارای یک نوار زرد رنگ می باشند.

در نژاد P.d. cervicalis : هر دو طوطی نر و ماده مشابه نژاد قبل می باشند اما در ناحیه ی گردن دارای الگوی آبی رنگ هستند و در ناحیه ی پائین سینه و شکم به رنگ نارنجی دیده می شوند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>