طوطی بال قرمز (Red-winged Parrot )

FF390mw

طوطی بال قرمز (Red-winged Parrot ) با نام علمی Aprosmictus erythropterus یک گونه طوطی بومی استرالیا و پاپوآ گینه نو می باشد. طوطی بال قرمز دارای بدنی به طول ۳۰-۳۳ سانتی متر می باشد و جنس نر و ماده کاملا شبیه هم هستند و هر دو دارای بال هایی به رنگ قرمز روشن و بدنی به رنگ سبز روشن می باشند.  طوطی های نر دارای یک گردن سیاه ، کمر آبی و نوک دم به رنگ زرد و هم چنین دارای یک لایه ی نارنجی رنگ و پاهای خاکستری رنگ می باشد. طوطی بال قرمز ماده دارای بدنی به رنگ سبز مایل به زرد هستند و هم چنین کناره  های بدن و بال به رنگ قرمز روشن است ، هم چنین روی بال ها دارای نقاط صورتی رنگ نیز می باشند. هم چنین تشخیص ماده ها از روی عنبیه تیره و هم چنین ناحیه ی کمر است که به رنگ آبی کم رنگ دیده می شود. نرها در سن ۲ سالگی و ماده ها در سن ۱٫۵ سالگی رنگ اصلی پرها را به دست می آورند.

دامنه ی زندگی طوطی بال قرمز مربوط به جزیره ی کیپ یورک ، کوئیزلند ،شمال شرقی استرالیا ، غرب استرالیا  و پاپوآ گینه نو می باشد. این طوطی بومی نواحی اطراف رودخانه در جنگل ها ، محدوده ی درختان اقاقیا ، دشت های بی درخت و حتی مزارع می باشند.

رژیم غذایی طوطی بال قرمز شامل میوه ی اوکالیپتوس ، اقاقیا ، انواع توت ها ، گل ها و حشرات می باشد.

 

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

2 دیدگاه ها

  1. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    dorood bar shoma doste aziz
    baleh darim

  2. mahdi می‌گه:

    سلام ببخشید ارسال به شهرستان هم دارید؟برای همه ی پرنده ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>