طوطی بال قرمز

طوطی بال قرمز

طوطی بال قرمز RED-WINGED PARROT با نام علمی Aprosmictus erythropterus هم چنین با عناوین : طوطی بال قرمز/قهوه ای، لوری بال قرمز، طوطی بال خونی نیز مشهور می باشد.

طول بدن این طوطی ۳۵ سانتی متر و وزن تقریبی ۱۲۰-۲۱۰ گرم می باشد. این طوطی دارای دو نژاد: A.e. erythropterus, A.e. coccineopterus می باشد.

در نژاد A.e. erythropterus: طوطی نر به رنگ سبز روشن ، پوشش سیاه رنگ در پشت و آبی تیره در سطح پشتی بدن می باشد. هم چنین یک رنگ قرمز روشن در ناحیه ی بال ها دیده می شود. دم سبز با لبه های زرد رنگ می باشد. منقار نارنجی، چشم ها قرمز/ نارنجی می باشد. طوطی ماده ، به طور کلی کم رنگ تر از طوطی نر می باشد. سطح پشتی بدن سبز رنگ است. سطح پائینی پشت بدن آبی رنگ، پرهای جانبی دم به رنگ قرمز/صورتی و چشم ها نارنجی/قهوه ای می باشند.

در نژاد A.e. coccineopterus:  طوطی نر از نزاد قبل متمایز است، رنگ آبی پر رنگی در ناحیه ی تاج دیده می شود. رنگ قرمز در این نژاد کمی تیره تر است. طوطی ماده در این نژاد کمی کوچک تر از نژاد قبل است.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>