طوطی برزیلی سوین درین

طوطی برزیلی سوین درین:

 

نام دیگر آن «طوطی برزیلی سیاه طوقی» و« طوطی برزیلی لبیریایی» است و نام علمی آن Agapornis swindernianus است واین گونه در سال ۱۸۲۰م توسط طبیعی دان آلمانی «هنریک کهل» شناسایی گردید. این گونه سه زیر گونه به نامهای علمی A.s.emini و A.s.swindernianus و A.s.zenkeri است. گونه اصلی و زیر گونه های آن را معمولاً از آفریقا به قاره اروپا و سایر قاره ها تجارت می کنند. خاستگاه آنان کشور کامرون و کشور لیبریا و شرق زئیز است و پرورش آنان در سایر مناطق جهان کار دشواری است زیرا که محل زندگی طبیعی آنان جنگل های استوایی پر باران است و صید آنان و انتقال آن ها به سایر کشورها کار دشواری است، چرا که معمولاً مدتی پس از صید، در اسارت تلف می شوند.

گونه اصلی این طوطی A.s.swindernianus نامیده می شود و خاستگاه آن کشور لیبریا است. در این گونه پرنده نر و ماده به یکدیگر شبیه هستند. رنگ پرهای بدن آن ها سبز است که این رنگ در منطقه گونه روشن تر می شود. در منطقه گردن طوقی به رنگ سیاه و زرد دیده می شود که در پس سر به رنگ سبز در می آید. طول بدن پرنده ۱۳ سانتی متر است.

زیرگونه دیگر این پرنده به نام «کامرونی» معروف است و نام علمی آن A.s.zenkeri است و خاستگاه آن کشور کامرون در آفریقا است که از لحاظ جثه کمی بزرگ تر از گونه اصلی است .

زیر گونه دیگر این پرنده که نام علمی آن A.s.emini است شبیه گونه اصلی بوده و رنگ طوق گردن آن روشن تر بوده و منقار آن کج تر می باشد. این گونه در منطقه غربی وسط آفریقا زندگی می کند.

منبع : www.totisanan.com

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>