طوطی برزیلی (Fischer’s Lovebird)

طوطی برزیلی

طوطی برزیلی (Fischer’s Lovebird) یک گونه طوطی کوچک از انواع طوطی سانان می باشد که در اواخر قرن ۱۹  کشف گردید و اولین بار در ایالات متحده در سال۱۹۲۶ پرورش داده شد و علت نامگذاری آن به مرغ عشق فیشر به خاطر نام کاشف  آلمانی آن یعنی  Gustav Fischer می باشد.

طوطی برزیلی در ناحیه ی پشت ، قفسه ی سینه و بال ها سبز رنگ می باشد ، گردن به رنگ زرد- طلایی می باشد و به سمت بالا و سر به رنگ نارنجی تیره متمایل می گردد. بالای سر زیتونی رنگ است و منقارقرمز روشن است. در سطح بالایی دم رنگ بال ها بنفش- آبی تیره است و حلقه ی اطراف چشم از پوست لخت بدن تشکیل شده است. طول بدن طوطی برزیلی ۱۴ سانتی متر است و وزن آن حدود ۴۳-۵۸ گرم می باشد.

در حالی که تنوع رنگ بالایی در طوطی برزیلی وجود دارد اما رنگ آبی رنگ غالب این طوطی می باشد.اولین جهش یافته های رنگی در سال ۱۹۵۷ در آفریقای جنوبی توسط  R. Horsham تولید گردیدند.

طوطی برزیلی نر و ماده از نظر ظاهری تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها از طریق آزمایش DNA از یکدیگر قابل تفکیک می باشند.

طوطی برزیلی محدود به یک منطقه ی کوچک از شرق و جنوب افریقا شامل جنوب و جنوب شرقی دریاچه ی ویکتوریا در شمال تانزانیا است.

طوطی برزیلی دارای پروازهای سریع و نسبتا پر سر و صدایی می باشد. رژیم غذایی آن شامل طیف وسیعی از میوه ها و دانه ها می باشد و جزء آفات کشاورزی محسوب می گردد.

طوطی برزیلی معمولا ۴-۵ تخم می گذارد که تخم ها پس از ۲۳ روز تبدیل به جوجه می شوند و جوجه ها ۳۸-۴۲ روز پس از تفریخ تخم پردار می شوند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>