طوطی دم کوتاه

Short-tailed Parrot

طوطی دم کوتاه با نام علمی Graydidascalus brachyurus تنها گونه از جنس Graydidascalus می باشد که رابطه ی خویشاوندی نزدیکی با طوطی های صورت زرد دارد و عضو گروه پاینس ها طبقه بندی شده است.

طوطی دم کوتاه بومی جنگل های بارانی مناطق حاره ای می باشد که در امتداد دو طرف رودخانه ی آمازون در شمال برزیل ، جنوب شرق کلمبیا ، شرق اکوادر و شرق پرو می باشد.
خارج از فصل تولید مثل طوطی دم کوتاه در گله های بزرگ پر سر و صدا مشاهده می شوند که اغلب درختان اطراف رودخانه های آب را ترجیح می دهند.
طول بدن طوطی دم کوتاه به طور متوسط ۲۴ سانتی متر می باشد. این طوطی به طور عمده سبز رنگ با لایه های سبز تیره می باشد و همان طور که از نام آن پیداست دارای دم کوتاهی می باشد.
طوطی دم کوتاه معمولا در زیستگاه خود ۳-۴ تخم می گذارد که پس از ۲۴-۲۵ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند.
رژیم غذایی طوطی دم کوتاه شامل میوه ها ، دانه ها ، توت ها ، جوانه و گل می باشد که البته این رژیم غذایی در اسارت شامل میوه ها ، دانها ، گندم ، جو دو سر ، ارزن ، گلرنگ و شاهدانه می باشد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>