طوطی سر سیاه (Black-headed parrot)

کایک سر سیاه

طوطی سر سیاه (Black-headed parrot) با نام علمی Pionites melanocephalus که گاهی اوقات نیز به اشتباه با نام علمی Pionites melanocephala معرفی می گردد اغلب با نام کایک سر سیاه و هم چنین طوطی سیاه پوش نیز معرفی می گردد که این طوطی یکی از دو گونه ی جنس Pionites در خانواده ی  Psittacidae می باشد که گونه ی دیگر این جنس کایک شکم سفید می باشد .

طوطی سر سیاه بومی جنگل ها و زیستگاه های پوشیده از درخت در نزدیکی آمازون در شمال رودخانه ی آمازون و غرب رودخانه ی اوکایالی در برزیل ، کلمبیا ، اکوادر ، گویان ، پرو ، سورینام و ونزوئلا می باشد . به طور کلی طوطی سر سیاه بسیار شایع است و در سراسر مناطق حفاظت شده مشاهده می گردد.

کایک سر سیاه

طوطی سر سیاه اغلب به صورت جفت یا در گله هایی پر سر و صدا حداکثر تا ۱۰ نفر دیده می شود ، اما گاهی اوقات در جمعیت هایی تا ۳۰ نفر نیز دیده شده است. رژیم غذایی طبیعی طوطی سر سیاه شامل گل ها ، پالپ ، دانه ها و حتی در مواردی حشرات نیز می باشند .

طوطی سر سیاه یک طوطی کوچک تا متوسط با دمی کوتاه می باشد که دارای تاجی سیاه رنگ است و بقیه سر به رنگ پرتقالی دیده می شود ، شکم سفید و ران پاها زرد رنگ ، پشت بدن سبز ،بال ها و دم دارای لایه ی آبی رنگ می باشند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>