طوطی سینه سرخ ( Scarlet-chested Parrot )

scarlet-chested4

طوطی سینه سرخ ( Scarlet-chested Parrot ) با نام علمی Neophema splendida هم چنین با نام های طوطی سینه نارنجی ، طوطی مجلل و .. نیز معرفی گردیده است. طوطی سینه سرخ بومی مرکز استرالیای جنوبی و هم چنین استرالیای جنوب غربی می باشد . این طوطی دارای دو شکل جنسی می باشد که نرها اغلب روشن تر هستند و به رنگ آبی دیده می شوند و ناحیه ی قفسه ی سینه به رنگ قرمز مایل به زرد دیده می شود. ماده ها در طوطی سینه سرخ به طور کلی شبیه به نرها هستند اما آنها فاقد پرهای قرمز در ناحیه ی سینه می باشند. این پاراکیت عشایری به راحتی از مناطق صحرایی به مناطق مجاور مسافرت می کند ، هم چنین طوطی سینه سرخ به راحتی بدون دسترسی به آب آشامیدنی قادر به زندگی خواهد بود. آنها با تغذیه از گیاهان و دانه ها مایعات مورد نیاز بدنشان را تامین می نمایند.

طول بدن طوطی سینه سرخ حدود ۱۹-۲۱ سانتی متر است و یک طوطی پر جنب و جوش است که دارای دو شکل جنسی می باشد. نرها دارای قفسه ی سینه قرمز مایل به زرد ، صورت آبی کبالتی و بدن سبز روشن هستند. پرهای پوششی بال به رنگ آبی کم رنگ دیده می شوند. دم به رنگ سبز دیده می شود و چشم ها قهوه ای رنگ می باشند. هم چنین پاها خاکستری رنگ می باشند. ماده ها نیز دارای صورتی آبی رنگ هستند که اغلب آبی کم رنگ می باشند .سطح رویی بدن و سینه به رنگ سبز روشن دیده می شود.

رژیم غذایی طوطی سینه سرخ شامل دانه ها ی علف ها می باشد و از گیاهان شاداب آب و مایعات بدن خود را تامین می نمایند. اغلب لانه ی خود را درون حفره ی درختان می گذارند و ۴-۶ تخم سفید رنگ نیز می گذارند.

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>