طوطی شانه زیتونی (Olive-shouldered Parrot)

طوطی شانه زیتونی (Olive-shouldered Parrot)

طوطی شانه زیتونی (Olive-shouldered Parrot) با نام علمی Aprosmictus jonquillaceus هم چنین با عنوان طوطی Jonquil یا طوطی نسترن نیز مشهور می باشد . طوطی شانه زیتونی در جنگل ها ، دشت ها و هم چنین جنگل های خالی از درخت و جنگل های اقاقیا در شرق تیمور و جزایر اندونزی ، تیمور غرب و روتی رایج می باشد . اما به طور بالقوه طوطی شانه زیتونی به خاطر از دست دادن زیستگاه ها در معرض خطر انقراض می باشد و این یک تهدید جدی برای آن به حساب می آید ، به طوری که طی سال های ۱۹۸۱-۱۹۸۵ تعداد ۱۳۴۳ عدد از طوطی شانه زیتونی به دلیل تخریب زیستگاه از بین رفته اند . جنس نر و ماده هر دو شبیه به یکدیگر هستند و در عین حال طوطی شانه زیتونی از نظر ظاهری بسیار شبیه به جنس ماده طوطی بال قرمز نیز می باشد . تنها تفاوت جنس نر و ماده در طوطی شانه زیتونی در این است که جنس ماده فاقد الگوی قرمز رنگ روی بال و الگوی آبی رنگ در پشت بدن می باشد که جنس نر دارای این رنگ ها می باشد.

طوطی شانه زیتونی (Olive-shouldered Parrot)

 

 هم چنین اولین بار طوطی شانه زیتونی به صورت رسمی توسط Monroe در سال ۱۹۹۰ در کتاب توزیع و طبقه بندی پرندگان جهان معرفی گردید.

 

 

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>