طوطی شکم بنفش (Purple-bellied Parrot )

purple-bellied1

طوطی شکم بنفش (Purple-bellied Parrot ) با نام علمی Triclaria malachitacea هم چنین با نام طوطی شکم آبی نیز معرفی شده است که تنها گونه ی این جنس از طوطی سانان می باشد. به طور کلی طوطی شکم بنفش بومی جنگل های مرطوب اقیانوس اطلس در جنوب شرقی برزیل می باشد. هم چنین گزارش هایی از وجود این طوطی در آرژانتین نیز وجود دارد. طوطی شکم بنفش ، یک طوطی دم بلند است که طول بدنش چیزی حدود ۲۸ سانتی متر می باشد ، طوطی شکم بنفش به طور کلی یک طوطی سبز است که منقار سفید دارد و فقط نرها دارای یک منطقه  ی بنفش مایل به آبی در ناحیه ی شکم می باشند که علت نامگذاری این طوطی با نام طوطی شکم بنفش نیز همین می باشد . طوطی شکم بنفش گاهی اوقات صدای سوت و یا جیغ نیز از خود در می آورند اما اغلب طوطی هایی بسیار آرام هستند.

طوطی شکم بنفش اغلب از میوه ، دانه ، جوانه ، گل ، شهد و حشرات تغذیه می نماید. هم چنین لانه ی خود را درون حفره ای در درختان بزرگ ایجاد می کند  و معمولا ۳-۵ تخم سفید رنگ می گذارند . به علت از دست دادن زیستگاه امروزه تنها ۱۰۰۰۰ نفر از این طوطی زنده می باشند .

 

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>