طوطی صورت زنگی (Rusty-faced Parrot)

طوطی صورت زنگی

طوطی صورت زنگی (Rusty-faced Parrot) با نام علمی Hapalopsittaca amazonina amazonina بومی شمال شرقی رشته کوه های آند می باشد و پراکنش آن از دره ماگدالنا تا غرب و جنوب غرب ونزوئلا هستند.

طوطی صورت زنگی در جنگل هایی در ارتفاعات ۱۹۰۰ تا ۳۵۰۰ متر دیده می شود. هم چنین این طوطی به طور منظم بین ارتفاعات مهاجرت فصلی بین منطقه ای دارد.

طوطی صورت زنگی یک گونه ی کاملا نادر است و در مناطق مختلف به صورت موضعی دیده می شود . هم چنین این طوطی از طریق از دست دادن زیستگاه و قطع درختان جنگلی در حال انقراض می باشد.

طوطی صورت زنگی دارای ۳ زیر گونه هست که در رشته کوه های آند در ونزوئلا و کلمبیا دیده می شود.

ابعاد بدن طوطی صورت زنگی به گونه ای جذاب و دلپذیر است و طول بدنش حدود ۲۳ سانتی متر می باشد. بال و پر به طور عمده سبز رنگ است و شکم  و زیر دم به رنگ زرد مایل به سبز می باشد و صورت و تاجی نارنجی رنگ متمایل رنگ زنگ زدگی دارد که علت نام گذاری آن نیز همین رنگ زنگی در ناحیه ی صورت می باشد. گونه های نارنجی متمایل به قرمز دارد و گوش ها زیتونی رنگ است. هم چنین شانه های قرمز رنگ دارد و دم قهوه ای – قرمز با لبه های آبی – بنفش می باشد.

رژیم غذایی طوطی صورت زنگی شامل گل ، میوه ، دانه و شکوفه های درختان مختلف می باشد.

آنها لانه ی خود را درون حفره های درختان می سازد و یا درون حفره هایی که دارکوب می سازد لانه می سازند ، معمولا ۱-۲ تخم می گذارند و ۲۶-۲۸ روز پس از آن تبدیل به جوجه می شوند و ۴۹-۵۱ روز پس از آن جوجه ها می توانند مستقل شوند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>