طوطی ملنگو/طوطی سبز

پاراکیت هندی طوق دار

نام انگلیسی : Rose-Ringed Parakeet

فرانسه : Perruche a Collier

نام علمی (لاتین) : Psittacula Krameri

چطور پیدایش کنیم :

۴۰ سانتی متر با احتساب دم که طول آن ۲۵ سانتی متر است . طوطی طوق صورتی تنها نوع طوطی است که به حالت وحشی در ایران یافت می شود . پرنده ای ست کاملا مشخص به رنگ سبز روشن ، با دم خیلی دراز و دم تیز ، بال های نوک تیز و منقار قرمز قلاب مانند . طوطی طوق صورتی نر ؛ گلوی سیاه دارد و در پس گردنش یک طوق باریک به رنگ صورتی مایل به قرمز دیده می شود . پروازش سریع و توام با بال زدن های تند است ، پرنده ای است اجتماعی و در مناطقی که فراوان است به صورت گله های کوچک دیده می شود .

طوطی ملنگو - طوطی سبز

زیستگاه :

باغ ها ، میوه زارها ، پارک ها و کشتزارها با درختان بلند .

پراکندگی :

جمعیت هایی که از طوطی های قفسی فراری نتیجه شده اند ، به حالت وحشی در بسیاری از شهرهای بزرگ ایران ، در زمین های پست ناحیه خزر و خوزستان دیده می شوند . امکان دارد که به حالت طبیعی و در منتهی الیه جنوب شرقی ایران یافت شود . اخیرا در جزیره خارک چند طوطی بزرگ هندی دیده شده است . .

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

1 دیدگاه

  1. حجت سوری می‌گه:

    با سلام. طوطی سبز رنگ من در یک مزرعه در نواحی تنگ بوالحیات اطراف شیراز که هوای سردی هم دارد فرار کرده. نگران سرمای هوا هستم و تغذیه. میشه منو راهنمایی کنید؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>