طوطی ها در جنگل از این درخت به آن درخت پرواز می کنند چوب درختان و برگ های آنها را می جون تا نوکشان در شرایط مطلوبی بماند و همچنین چوب مناسب برای لانه سازی را پیدا کنند زمانیکه طوطی ها به خانه آورده می شوند همه کارهای گفته شده را می خواهند انجام دهند در واثع این یک رفتار غریزی است و نمی توانید غریزه موجدی را عوض کنید.


کسانیکه معنی این رفتارها را نمی فهمند عصبانی شده و طوطی را خرابکار می نامند در حالیکه همه این رفتار ناشی از طبیعت طوطی بوده و چیز غیر عادی نمی باشد خیلی از افراد زمانیکه طوطی سمت وسایلشان رفته از عصبانیت طوطی را در قفس محبوس نگه می دارند یا وسیله ای به طرفش پرتاب می کنند همه این تنبیه ها به علت کاری صورت گرفته که اشتباه نیست و این رفتار عادی یک طوطی است.


خوب درست است باید برای این کار طوطی راه حلی پیدا کرد چه می شه کرد تا طوطی شما سر وسایل گرانبهای شما نرود؟و یا رو وسایل خانه دستشویی نکند؟




رو اشیای گرانبای خود پارچه کشیده یا از جلو چشم طوطی دور کنید چون طوطی با دیدن آنها می خواهد وسایل را بجود و یا حتی پشت صندلی و مبل ها رفته و اشیا را بجود رو مبل و جایی که طوطی می نشیند و بیرون می آید حوله یا پارچه بندازید تا دستشویی پرنده رو وسایل شما نباشد می توانید حوله و پارچه را شسته و دوباره برای روز بعد بگذارید به این ترتیب هم طوطی را ساعات طولانی داخل قفس محبوس نکرده اید و هم باعث خرابی وسایل خانه نشده اید.


توجه داشته باشید اگر صاحب طوطی های بزرگی مثل کاکاتو , ماکائو , کاسکو و .. هستید کاور و حوله مورد استفاده باید ضخیم باشد تا با گاز گرفتن طوطی راحت پاره نشوند و میب و صندلی زیری آسیب نبیند.

 

سیم ها برق و کابل ها هر سال برای دارندگان طوطی فاجعه درست می کند این سیم ها برای این جوندگان به شدت جذاب است و طوطی ها را به خود جذب می کند باید بدانید جویدن سیم ها برق برای طوطی بسیار خطرناک است و جانش را تهدید می کند ممکن است باعث برق گرفتگی طوطی و گاهی آتش سوزی های بزرگ شود.


زمانیکه پرنده شما بیرون است باید چشمتان به او باشد و حرکاتش را زیر نظر داشته باشید تا در صورت نزدیک شده به کابل و سیم ها نجاتش دهید.


بهتر است با وسایل مخصوص سیم هایی را که در معرض دسترسی طوطی هستند بپوشانید و یا به بالا متصلشان کنید.


در نقاط محتلف خانه برای طوطی اسباب بازیهای چوبی قرار دهید تا ساعات زیادی با آنها سرگرم شود حتی گاهی مبتکر شوید من جعبه هایی در جاهای مختلف خانه قرار می دهم و دخالش کاغذ های سفید و اسباب بازی و خوراکی های تشویقی پنهان می کنم طوطی من وارد این جعبه ها شده و ساعت ها بازی می کند و حرف می زند از تغییر صدایش داخل جعبه هیجان زده می شود. این کار او همیشه باعث خنده ما می شود.

 

در نوبت بعدی در باره کثیف کاری و ریخت پاش و همچنین سر و صدای این موجودات دوست داشتنی صحبت خواهیم کرد.

ترجمه:شهرزاد
ادامه دارد
/www.avianweb.com

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>