طوطی نیام نیام

طوطی نیام نیام

طوطی نیام نیام با نام علمی Poicephalus crassus یک طوطی بومی آفریقای مرکزی از کامرون به سمت جنوب غرب سودان است. این طوطی عمدتا سبز با سر قهوه ای و عنبیه قرمز است و طول بدن طوطی نیام نیام ۲۶ سانتی متر است  که  در جنگل زندگی می کند و در اسارت نیز  شناخته شده است. جنس نر و ماده در ظاهر با هم مشابه هستند و تفاوت ظاهری دیده نمی شود . طوطی نیام نیام در جنگل ها صدای بلند و واضح از خود نشان می دهد که از فاصله های دور نیز شنیده می شود.

به طور کلی اطلاعات و شناخت زیادی در مورد طوطی نیام نیام در دسترس نیست ، یک مورد از پرورش آن در موزامبیک در سال ۱۹۸۱ ثبت گردیده است. اطلاعات زیادی در مورد اینکه این گونه چطور یک حیوان خانگی می شود در دسترس نیست. اطلاعاتی که در سال ۱۹۶۷ در مورد طوطی نیام نیام به دست آمد نشان می دهد که پرندگانی عصبی هستند و برای حفظ حریم خصوصی بین دو برگ موز قرار می گیرند که از آن به عنوان لانه استفاده می نمایند.

طوطی نیام نیام در یک محدوده ی وسیعی گسترده شده است و جمعیت آن در شرایط پایدار و مناسبی قرار دارد. این گونه یکی از حداقل طوطی های آفریقایی شناخته شده است اما اغلب به صورت رایج در نظر گرفته می شود.

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>