طوطی پیشانی خرمایی (Maroon-fronted Parrot)

طوطی پیشانی خرمایی

طوطی پیشانی خرمایی (Maroon-fronted Parrot) با نام علمی Rhynchopsitta terrisi بومی شمال مکزیک است و به طور خاص می توان آن را در Sierra Madre ، Nuevo León و Tamaulipas پیدا کرد.

طوطی پیشانی خرمایی در جنگل های کاج های رسیده ، جنگل های سوزنی برگان مخلوط و هم چنین جنگل های کاج و بلوط زندگی می کنند و در اتفاعات ۲۰۰۰- ۳۵۰۰ متر دیده می شوند.

طوطی پیشانی خرمایی به علت تخریب زیستگاه های طبیعی به عنوان گونه ی آسیب پذیر شناخته شده است و به طور تخمینی می توان گفت که ۲۵۰۰-۳۰۰۰ عدد از این طوطی باقی مانده است ، در حالی که ۹۵-۱۰۰ جوان در یک سال تولید شده است.

طول بدن طوطی پیشانی خرمایی به طور متوسط ۳۸ سانتی متر است. بال و پر ها به رنگ سبز تیره هستند به جز ناحیه ی شانه که قرمز تیره است و پیشانی  و نوار دور چشم که خرمایی رنگ می باشد و هنگامی که طوطی پیشانی خرمایی در حال پرواز است بال و دم به رنگ سیاه به نظر می آیند.

صدای گله های طوطی پیشانی خرمایی شبیه به صدای دارکوب می باشد.  طوطی پیشانی خرمایی لانه ی خود را درون صخره های سنگ آهک در نزدیکی مسیر آب می سازند که معمولا ۱-۳ تخم می گذارند که طی ۲۴-۲۶ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>