طوطی کرکس مانند (Vulturine Parrot)

طوطی کرکس مانند

طوطی کرکس مانند (Vulturine Parrot) یا طوطی سر کرکسی با نام علمیGypopsitta vulturina بومی شمال شرقی برزیل ، جنوب ونزوئلا ، جنوب آمازون و بومی جنگل های مرطوب می باشد.

تا چند سال پیش تصور می شد که طوطی کرکس مانند از جنس Pionopsitta می باشد که اکنون گونه ی دقیق آن مشخص گردیده است. به طوری که تا سال ۲۰۰۲ طوطی کرکس مانند نابالغ به عنوان یک گونه ی جدید از طوطی های طاس Pyrilia aurantiocephala معرفی و توصیف شده بود.

 

طوطی کرکس مانند

طوطی کرکس مانند

طول بدن طوطی کرکس مانند حدود ۲۳-۲۴ سانتی متر است و وزن بدنش ۱۲۰ گرم می باشد و دارای دم کوتاه و مربعی شکل می باشد و پرهای بدن عمدتا سبز رنگ هستند که با رنگ آبی آمیخته شده اند به خصوص در ناحیه ی زیرین بدن ، ناحیه ی قفسه ی سینه زیتونی – قهوه ای می باشد ، زیر بال ها قرمز روشن است و زمانی که طوطی کرکس مانند نشسته است روی شانه اش یک الگوی پرتقالی- قرمز مشاهده می شود. زیر دم زرد رنگ است  و چشم ها به رنگ پرتقالی دیده می شوند.  تغذیه ی طوطی کرکس مانند از انواع دانه ها و توت ها می باشد.

طوطی نر و ماده از نظر ظاهری هر دو یک شکل  با ویژگی های ظاهری مشابه هستند.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

2 دیدگاه ها

  1. هادی ندافی می‌گه:

    درود بر شما دوست عزیز
    برخی مطالب صرفا جهت اطلاع و آشنایی دوستان با گونه های مختلف طوطی سانان نوشته می شود و موجودی نداریم این طوطی نیز از آن دسته مطالب است

  2. محمدعلی می‌گه:

    قیمتش چنده؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>