طوطی کلاه آبی (Blue Bonnet)

طوطی کلاه آبی (Blue Bonnet)

طوطی کلاه آبی (Blue Bonnet) با نام علمی Northiella haematogaster یک طوطی استرالیایی می باشد که تنها عضو جنس Northiella می باشد . در واقع طوطی کلاه آبی به طور واقعی عضو جنس Psephotus می باشد که به خاطر تفاوت های فیزیکی و هم چنین تفاوت های رفتاری دوباره  در سال ۱۹۹۴ توسط دو تاکسونومیست به نام هایChristidis  و Boles طبقه بندی شده و به جنس کنونی خود وارد شده است.

طوطی کلاه آبی یک طوطی با جثه ی متوسط است که اغلب بومی جنوب غربی و جنوب مرکزی استرالیا می باشد. هم چنین طوطی کلاه آبی کاملا جهت محیط های نیمه خشک آداپته شده است ، اما اغلب در محیط های بارانی جنوب و غرب استرالیا دارای پیشرفت و رشد بسیار مناسبی می باشد.

 طوطی کلاه آبی یک طوطی متوسط جثه است که در ناحیه ی سر دارای یک سری پرهای برجسته به صورت تاج است. اغلب سطح بالایی بدن به رنگ زیتونی مایل به قهوه ای دیده می شود. لبه ی بال ها به رنگ آبی تیره دیده می شوند. شکم به نرگ خاکستری دیده می شود. عنبیه چشم به نرگ قهوه ای – خاکستری است و پاها به رنگ خاکستری تیره دیده می شوند.

 طول بدن نرها ۲۸-۳۵ سانتی متر و طول بدن ماده ها ۲۶-۳۲ می باشد و وزن عمومی بدن ۷۰-۱۰۰ گرم است.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>