طوطی کوتوله (جدایی ناپذیر)

طوطی کوتوله (جدایی ناپذیر):

طوطی های کوتوله یا جدایی ناپذیر ها جزو طوطی های دوست داشتنی و احساسی هستند،نام لاتینی جدایی ناپذیر ها یا طوطی کوتوله (agapornis) از واژه های یونانی عشق و پرنده گرفته شده و تاکید بر ارتباط عمیق و بسیار نزدیک زوج پرنده دارد. انها دارای طول بدنی معادل ۱۲ تا ۱۶ سانتیمتر میباشند و شامل گونه های مختلف میباشند که شما در این سایت میتوانید اطلاعات خوبی در مورد انواع طوطی های کوتوله کسب نمایید.
قدمت نگهداری برخی گونه های این پرنده به ۴۰۰ سال میرسد و برخی اخیرا مورد توجه قرار گرفته اند.
نام علمی این پرنده agapornis است و علت نام مرغ عشق افریقایی این است که پرنده نر و ماده ساعت ها نشسته و پرها و بال های یکدیگر را تمیز و آراسته میکنند.این پرنده از خانواده طوطی هاست و ۹ گونه از آن شناخته شده است .

بعضی گونه های طوطی کوتوله به وفور یافت میشود

در ایران نوع فیشر فراوان است و به آن به اشتباه طوطی برزیلی گفته میشود در صورتیکه زادگاه این پرندگان قاره آفریقا میباشد و برخی گونه های نیز دیگر نادر است.از این ۹ گونه ، ۳ گونه دیمورفیک (جنس نر و ماده از لحاظ ظاهری قابل تشخیص اند )و ۶ گونه مونومورفیک (جنس نر و ماده از لحاظ ظاهری یک شکل اند ) هستند.

۳ گونه دیمورفیک (جنس نر و ماده از لحاظ ظاهری قابل تشخیص) عبارتند از :

۱)ماداگاسکار ؛۲) صورت قرمزی۳) ؛ آبیسینیان

منبع : www.totisanan.com

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>