طوطی کوتوله گیلوینک GEELVINK PYGMY PARROT با نام علمی Micropsitta geelvinkiana هم چنین با عنوان طوطی کوتوله بیاک نیز مشهور می باشد.

طول بدن طوطی کوتوله گیلوینک ۹ سانتی متر و وزن تقریبی آن ۱۳-۱۷ گرم می باشد. این طوطی دارای دو نژاد : M.g. geelvinkiana, M.g. misoriensis می باشد.

در نژاد M.g. geelvinkiana : پوشش زیر بال در نرها سبز رنگ و پیشانی، گونه، چانه و پوشش گوش به رنگ خاکستری/قهوه ای  و پرهای چانه با یک حاشیه ی آبی تیره هستند. از تاج تا چشم ها به رنگ آبی/ بنفش دیده می شود. هم چنین به سمت گردن دارای یک الگوی زرد رنگ می باشد. گلو به رنگ آبی، سینه و شکم زرد/نارنجی، پرهای مرکزی دم آبی رنگ و پرهای اطراف دم به رنگ سبز/مشکی دیده  می شوند. منقار خاکستری و چشم ها قرمز/قهوه ای می باشند. طوطی ماده دارای صورت قهوه ای /خاکستری به همراه چانه و پوشش گوش سبز رنگ می باشد و فاقد الگوی زرد رنگ زیر گردن می باشد و این ناحیه به رنگ سبز/زرد است.

در نژاد M.g. misoriensis: طوطی نر دارای سر قهوه ای /خاکستری با خطوط حاشیه ای آبی رنگ و علامت های خاص زرد رنگ در پشت گردن می باشد. طوطی ماده کاملا مشابه طوطی نر است فقط فاقد علامت زرد رنگ در ناحیه ی پشت گردن می باشد و پرهای تاج نیز دارای حاشیه ی آبی رنگ هستند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>