طوطی گونه قرمز (Red-cheeked Parrot)

طوطی گونه قرمز

طوطی گونه قرمز (Red-cheeked Parrot) با نام علمی Geoffroyus geoffroyi geoffroyi بومی استرالیا ، اندونزی و به طور خاص در تیمور استان شرقی Nusa Tenggara می باشد .

زیستگاه های طبیعی طوطی گونه  قرمز شامل جنگل های خشک گرمسیری و نیمه گرمسیری ، دشت های مرطوب گرمسیری و نیمه گرمسیری ، جنگل های حرا گرمسیری و نیمه گرمسیری می باشد.

طوطی گونه قرمز دارای طولی حدود ۲۱ سانتی متر و وزنی حدود ۱۳۵-۱۸۰ گرم می باشد. پرهای بدن به رنگ سبز رنگ می باشد و پیشانی ، گلو و کناره های سر قرمز رنگ است ، تاج و پشت سر به رنگ آبی- بنفش می باشد ، سینه ، شکم و سطح بالایی دم و پهلو ها زرد مایل به سبز است. یک الگوی قهوه ای مایل به قرمز در میانه های بال ها دیده می شود. عنبیه ی چشم زرد کم رنگ است و پاها به رنگ خاکستری دیده می شوند. منقار بالایی قرمز رنگ است و منقار پائینی به نرگ قهوه ای- خاکستری می باشد.

نرو ماده در طوطی گونه قرمز مشابه هم هستند با این تفاوت که ماده ها دارای سری قهوه ای رنگ و یک الگوی ضعیف زیتونی در ناحیه ی گلو و گونه ها هستند و منقار بالا و پائین هر دو قهوه ای – خاکستری می باشد.

طوطی گونه قرمز اغلب به صورت جفت و یا در گروه های کوچک دیده می شوند و اغلب یک طوطی خجالتی است به جز مواردی که در حال تغذیه می باشد. رژیم غذایی طوطی گونه قرمز شامل انواع میوه ها ، دانه ها ، شهد و گل می باشد ، معمولا لانه ی خود را در درختان پوسیده و مرده می سازند و عمدتا ۳ تخم می گذارند.

هم چنین طوطی گونه قرمز دارای ۱۶ زیر گونه ی متمایز می باشد.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>