عقاب دم سفید (White-tailed eagle)

عقاب دم سفید (White-tailed eagle)

عقاب دم سفید (White-tailed eagle) با نام علمی Haliaeetus albicilla یک پرنده ی شکاری از خانواده ی Accipitridae می باشد که  اغلب به عنوان عقاب دریا نیز مشهور می باشد . این عقاب بومی منطقه ارواسیا می باشد. عقاب دم سفید یک پرنده ی بسیار بزرگ به طول حدودا ۶۶-۹۴ سانتی متر می باشد و باید گفت که عقاب دم سفید از نظر طول و وزن از تمام عقاب ها بزرگ تر است . عقاب دم سفید دارای سر بزرگی می باشد و دارای سر و گردن قهوه ای مایل به خاکستری می باشد ، پرهای پروازی مشکی رنگ هستند و دم به صورت مشخص سفید رنگ است که نامگذاری این عقاب نیز به دم سفید رنگ مربوط می گردد. طول عمر عقاب دم سفید به طور متوسط ۲۱ سال است اما تا ۲۵ سال نیز گزارش شده است.

عقاب دم سفید (White-tailed eagle)

رژیم غذایی عقاب دم سفی یک رژیم غذایی متنوع بر پایه فرصت طلبی و فصلی می باشد و اغلب شامل ماهی ، پرندگان و پستانداران می باشد . مردار حیوانات اغلب غذای فصل زمستان عقاب دم سفید را تشکیل می دهند. به طور متوسط عقاب دم سفید روزانه به چیزی حدود ۵۰۰-۶۰۰ گرم مواد غذایی نیاز دارد. عقاب دم سفید از نظر جنسی در ۴-۵ سالگی به بلوغ می رسد . اغلب لانه ی خود را روی درختان جنگلی و یا صخره های ساحلی بنا می کنند. در هر سال ۱-۳ تخم می گذارند که پس از ۳۵ روز تخم ها به جوجه تبدیل می شوند.

 

 

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>