عقاب طلایی (Golden Eagle)

220px-Golden_Eagle_in_flight_-_5

عقاب طلایی (Golden Eagle) با نام علمی Aquila chrysaetus بهترین پرنده ی شکاری شناخته شده در نیم کره ی شمالی می باشد. عقاب طلایی جزء گونه های عقاب با پراکنش جهانی بسیار بالا می باشد. همانند سایر عقاب ها ، عقاب طلایی جزء خانواده ی Acciptridae می باشد. عقاب طلایی دارای بدنی به رنگ قهوه ای تیره می باشد  که همراه با پرهای طلایی- قهوه ای با پشت گردن طلایی می باشد. افراد نوجوان در عقاب طلایی دارای دم سفید رنگ و هم چنین نوک بال های سفید رنگ می باشند. عقاب طلایی دارای سرعت بالایی می باشد در حالی که دارای پاهای قوی و حجیم می باشد.

220px-Golden_Eagle_in_flight_-_5

عقاب طلایی در ارتفاعات بالا در کوهستان زندگی می کند و لانه ی خود را احداث می نماید . بهار فصل تولید مثل عقاب طلایی می باشد . عقاب طلایی نر و ماده چندین سال کنار یکدیگر زندگی می کنند. جنس ماده روی تخم ها می خوابد و پس از ۶ هفته تخم ها تبدیل به جوجه می شوند. این جوجه ها در فصل پاییز به طور کامل مستقل می گردند. عقاب طلایی به طور کلی بومی اوراسیا ، شمال آمریکا و بخش هایی از شمال آفریقا می باشد.

طول بدن عقاب طلایی ۱٫۸ تا ۲٫۳ متر می باشد . هم چنین وزن بدن عقاب طلایی ۴٫۰۵- ۶٫۳۵ کیلوگرم می باشد.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>