غذاهای حاوی کلسیم برای طوطیهای خاکستری آفریقایی

غذاهای حاوی کلسیم برای طوطیهای خاکستری آفریقایی

غذاهای حاوی کلسیم برای طوطیهای خاکستری آفریقایی
طوطیهای خاکستری افریقایی از نظر جسمی و روحی به علت استعداد فوق العاده شان و گرایش به ایجاد ملالت در صاحبان   حیوانات خانگی حساس محسوب می‌گردند.بدون رژیم غذایی مناسب ، این پرندگان حساس بیمار شده و خواهند مرد.
بر اساس تجربه، کمبود کلسیم یکی از شایع‌ترین و معمول‌ترین بیماری‌هایی است که این گونه پرندگان به آن دچار می‌شوند.بنابراین یک رژیم غذایی مناسب وخوب برای خاکستریهای آفریقایی باید شامل غذاهایی که سرشار از کلسیم است ، باشد.
سبزیجات با برگهای تیره :
شاید شما هم شنیده باشید که انسانها باید از سبزیجاتی که دارای برگ تیره هستند استفاده نمایند. این رژیم غذایی نیز هم باید برای خاکستریها مورد استفاده قرار بگیرد. بعضی از این پرندگان ابتدا فقط به آن نوک میزنند. سعی کنید انواع مختلف گونه‌های سبزیجات با برگ تیره را به پرنده خود پیشنهاد کنید تا خودش تصمیم به خوردن یکی از آنها بگیرد. بعضی از خاکستریها مانند انسانها علاقمند به خوردن سبزیجات با برگهای تیره به صورت آب پز یا بخار پز می‌باشند. بعضی از انواع این سبزیجات که شما می‌توانید از آن استفاده کنید شامل : کلم بروکلی که تاج و ساقه آن بهتر از برگ آن است، کلم پیچ و اسفناج .
میوه‌جات سرشار از کلسیم :
کلسیم بیشتر و معمولا در سبزیجات یافت می‌شود.اما بعضی از میو‌ه‌جات نیز هم ‌پای بعضی از سبزیجات حاوی کلسیم می‌باشد. خصوصا بعضی از پرندگان خوردن میوه را به سبزیجات ترجیح میدهند. زردآلوی خشک و آب گرفته شده حاوی میزان بالایی از کلسیم می‌باشد و همچنین آلو ، انگور، کشمش و انجیر.لطفا قبل از اینکه مواد غذایی غیرقابل اطمینان را به پرنده خود بدهید دقت کنید.به طور مثال  ریواس حاوی میزان بالایی کلسیم است اما به شدت برای پرنده شما سمی و خطرناک می‌باشد.

پوسته تخم مرغ :

برای بدست آوردن سریع ،‌قویا شامل کلسیم میباشد.کم کم پوسته تخم مرغ را به غذای معمول طوطی خود حتی با اصرار ، تبدیل کنید. می توان با مخلوط کردن پوسته تخم مرغ با سیب آنرا به غذایی نرم تبدیل نمود و یابا برنج بپزید و حتی با زحمت و به زور پوسته تخم مرغ را به خورد طوطی خود دهید.
آجیل (دانه ها)
دانه‌های اصلی شامل کلسیم فراوانی می‌باشند. اگر خاکستری شما از خوردن بقیه مواد غذایی عنوان شده در این لیست اجتناب می‌کند ترکیبی از بادام درختی ، گردو ، دانه‌های کنجد ، بادام زمینی و فندق را می توانید به رژیم غذایی اش اضافه کنید. این دانه‌ها باید بخش کوچکی از رژیم غذایی پرنده شما را تشکیل دهد . بسیاری از خاکستریها از خوردن این دانه ها لذت برده و تمایل بیشتری به خوردن دانه‌ها نسبت به خوردن بقیه مواد غذایی و پلیتها را دارند. اگر میزان مصرف دانه بیش از حد باشد باعث به خطرافتادن سلامتی پرنده
می‌گردد.

مکمل کلسیم:
اگر روشهای گفته شده با شکست مواجه شد یعنی اینکه خاکستری از مواد غذایی نامبرده استفاده نکرد و دامپزشک میزان کلسیم پرنده شما را کمتر از حد مجاز تعیین کرد احتمالا اضافه نمودن مکلملهای کلسیم به رژیم غذایی پرنده شما در دستور کار قرار می‌گیرد. این مکملها هرگز نباید بدون تجویز دامپزشک به پرنده داده شود.و باید به عنوان آخرین راه حل از آن استفاده نمود. و مانند بسیاری از چیزهای دیگر ،‌پیشگیری بهتر از درمان است. با دادان غذای سرشار از کلسیم به پرنده خود و رژیم‌های متنوع شاید شما هرگز نیاز به استفاده از این مکملها نمی‌گردید.

برگرفته از : www.totiha.blogfa.com

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>