لوریکیت آیریس ( Iris Lorikeet)

734px-Iris_Lorikeet_(Psitteuteles_iris)_-in_cage

لوریکیت آیریس ( Iris Lorikeet) با نام علمی Psitteuteles iris یک نوع لوریکیت بسیار کوچک به رنگ سبز و حداکثر طول بدن ۲۰ سانتی متر می باشد . جنس نر لوریکیت آیریس دارای پیشانی قرمز رنگ ، پشت گردن زرد رنگ و یک باند بنفش رنگ از پشت تا بین چشم ها و گونه و ناحیه ی زرد رنگ در منطقه ی شکم می باشد. جنس ماده تقریبا شبیه به نر می باشد با این تفاوت که در ناحیه ی پیشانی به رنگ سبز- قرمز دیده می شود و گونه ها به رنگ سبز مایل به زرد می باشند.

 لوریکیت آیریس در جنگل ها و بیشه زارها جزایر وتار و تیمور توزیع شده است که از شهد گل ها تغذیه می نماید و معمولا لوریکیت آیریس در گله های کوچک دیده می شود . با توجه به از دست دادن زیستگاه و به دام انداختن تعدادی از لوریکیت آیریس امروزه این لوریکیت در لیست گونه ها ی در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

معمولا برای لوریکیت آیریس ۲-۳ زیر گونه در منابع مختلف در نظر گرفته شده است . طول بدن لوریکیت آیریس ۲۰ سانتی متر می باشد که اغلب بدنی سبز رنگ دارد که دارای خطوطی عرضی سبز کم رنگ در لایه ی زیرین می باشد .یک الگوی قرمز رنگ نیز در بالای چشم مشاهده می گردد ، منقار به رنگ قرمز- نارنجی و عنبیه چشم به رنگ نارنجی دیده می شوند. پاها در لوریکیت آیریس به رنگ آبی مایل به خاکستری می باشند.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>