لوریکیت تاج آبی (Blue-crowned Lorikeet)

لوریکیت تاج آبی (Blue-crowned Lorikeet)

لوریکیت تاج آبی (Blue-crowned Lorikeet) با نام علمی Vini australis یک نوع طوطی می باشد که در سراسر جزایر ساموآ ، تونگاو مجمع الجزایر لاو که شامل جزایر Alofi, Fotuhaʻa, Fulago, Futuna, Haʻafeva, Niuafoʻou, Moce, Niuē, Ofu, Olosega, Sāmoa, Savaiʻi, Tafahi, Taʻu, Tofua, Tonga, Tungua, ʻUiha, ʻUpolu, Varoa, Vavaʻu,  Voleva می باشند مشاهده شده است.

 طول بدن لوریکیت تاج آبی ۱۹ سانتی متر می باشد و یک طوطی به رنگ سبز رنگ با گلوی قرمز و تاج آبی می باشد. لوریکیت تاج آبی در ناحیه ی شکم دارای یک الگوی قرمز رنگ در بالا و به سمت پائین به رنگ بنفش می باشد. جمعیت های بالایی از لوریکیت تاج آبی هنوز مشاهده می شود اما در برخی از جزایر به دلیل شکار شدن توسط موش ها کاهش جمعیت لوریکیت تاج آبی را شاهد بوده ایم. لوریکیت تاج آبی اغلب در جنگل ها یی با درختان گل ، مزارع نارگیل و باغ ها در جمعیت های کمتر از ۱۵ نفر و یا به صورت جفت دیده می شوند. لوریکیت تاج آبی اغلب از شهد ، گرده ، میوه های نرم ،گیاهان تیره ی پنیرکیان مانند بامیه و نارگیل تغذیه می کند.

از نام های رایج لوریکیت تاج آبی می توان به لوری تاج آبی ، طوطی کاکل ابی ، لوری سلیمان ، لوری سمون و … نیز اشاره نمود.

لوریکیت تاج آبی معمولا ۲ تخم می گذارد که تخم ها پس از ۱۰ روز تبیدل به جوجه می شوند و جوجه ها پس از ۵-۶ هفته پردار می شوند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>