لوریکیت رنگین کمان ( Rainbow Lorikeet)

لوریکیت رنگین کمان

لوریکیت رنگین کمان ( Rainbow Lorikeet) با نام علمی Trichoglossus haematodus یک گونه طوطی استرالیایی می باشد بومی استرالیا ، اندونزی ، پاپوآ گینه نو ، کالدونیا  و جزایر سلیمان می باشد. در استرالیا در امتداد سواحل شرقی مشاهده می شود و زیستگاه آن مناطق جنگلی با ترکم بالا ، جنگل های مرطوب و مناطق ساحلی می باشد.

لوریکیت رنگین کمان یک طوطی استرالیایی با جثه ای متوسط می باشد و عمدتا به طول ۲۵-۳۰ سانتی متر می باشد و وزن ۷۵- ۱۵۷ گرم می باشد. سر به رنگ آبی با یک یقه به رنگ زرد مایل به سبز ، بال ها ، پشت و دم به رنگ سبز ، قفسه ی سینه به رنگ سفید ، آبی و قرمز دیده می شود. هنگام پرواز نوار زرد رنگ و قرمز رنگ در بال ها دیده می شود.

لوریکیت رنگین کمان اغلب به صورت جفت و گاهی نیز در گله های کوچک دیده می شود ، هم چنین لوریکیت رنگین کمان از شهد گل ها تغذیه می کند .

اغلب لوریکیت رنگین کمان لانه ی خود را درون سایت های تودرتو درون تنه ی درختانی چون نخل می سازد و معمولا ۱-۳ تخم می گذارد که بعد از ۲۵ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند . اغلب لوریکیت رنگین کمان به عنوان آفت شناخته شده است.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>