لوریکیت شهد خوار فلسی (Scaly-breasted Lorikeet)

لوریکیت شهد خوار فلسی (Scaly-breasted Lorikeet)

لوریکیت شهد خوار فلسی (Scaly-breasted Lorikeet) با نام علمی Trichoglossus chlorolepidotus یک لوریکیت کوچک استرالیایی می باشد که از شهد گل ها تغذیه می کند و در جنگل های شرق استرالیا مشاهده می گردد. نام عمومی این لوریکیت کاملا توصیف کننده ی ظاهر آن می باشد ، به طوری که پرهای زرد رنگ در سینه در میان پرهای سبز حالت فلس مانندی را به این لوریکیت بخشیده است.

 طول بدن لوریکیت شهد خوار فلسی حدود ۲۳ سانتی متر می باشد ، تاج و افراد سر به رنگ سبز زمردی آمیخته به آبی می باشد ، در حالی که پرهای گلو ، پشت گردن و سینه زرد رنگ هستند.دم سبز رنگ با پایه ی بیرونی نارنجی- قرمز است ، چشم ها به رنگ پرتقالی – قرمز دیده می شوند و پاها به طور کلی خاکستری مایل به قهوه ای هستند. جنس نر و ماده ظاهری کاملا مشابه دارند و جوان تر ها نیز کاملا شبیه به والدین هستند با این تفاوت که آنها دارای دم کوتاه تری می باشند و هم چنین چشم ها قهوه ای کم رنگ یا سیاه می باشند.

لوریکیت شهد خوار فلسی اغلب در گله های کوچک زندگی می کند و بالای شهرها و یا خارجی ترین شاخه های درختن گلدار پرواز می کند. آنها اغلب در باغ ها و پارک ها دیده می شوند.

 لوریکیت شهدخوار فلسی اغلب لانه ی خود را درون درختان توخالی می سازد و عمدتا ۲ تخم سفید رنگ می گذارد که طی ۲۵ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند و ۶-۸ هفته پس از آن جوجه ها قادر به ترک لانه خواهند بود.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>