لوریکیت صورت آلویی (Plum-faced Lorikeet )

whiskered6

لوریکیت صورت آلویی (Plum-faced Lorikeet ) با نام علمی Oreopsittacus arfaki هم چنین به عنوان  لوریکیت مودار نیز مشهور شده است که یک گونه طوطی از خانواده ی Psittaculidae  می باشد ، لوریکیت صورت آلویی دارای یک شکل جنسی می باشد و بومی جنگل های کوهستانی در گینه نو می باشد.

لوریکیت صورت آلویی یک لوریکیت کوچک سبز رنگ است که عمدتا طول بدنش حدود ۱۵ سانتی متر همراه با در نظر گرفتن طول دم خواهد بود هم چنین وزن این لوریکیت نیز حدود ۱۶-۲۳ گرم می باشد . لوریکیت صورت آلویی دارای راه راه های سفید و لایه های سیاه و سفید باریک زیر چشم می باشد. عنبیه چشم قهوه ای رنگ می باشد.  پیشانی نرها قرمز رنگ و پیشانی در ماده ها به رنگ سبز می باشد. هم چنین شکم به رنگ قرمز مایل به نارنجی دیده می شود.

whiskered6

لوریکیت صورت آلویی تنها گونه از جنس Oreopsittacus  می باشد که دارای ۳ زیر گونه می باشد. لوریکیت صورت الویی در مناطق کوهستانی با ارتفاع ۲۰۰۰ تا ۳۷۵۰ متر در سراسر منطقه ی اندونزی و جزیره ی گینه نو دیده می شود.

هم چنین صدای لوریکیت صورت آلویی یک صدای بسیار ملایم  و آرام می باشد و همانند زمزمه هایی است که اغلب در جنگل ها به گوش می رسد.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>