لوریکیت غروب آفتاب ( Sunset Lorikeet)

stresemann

لوریکیت غروب آفتاب ( Sunset Lorikeet) با نام علمی Trichoglossus forsteni هم چنین با نام های لوریکیت سینه قرمز و هم چنین لوریکیت  Forsten نیز مشهور می باشد که یک گونه طوطی بومی جزایر اندونزی شامل بالی ، لامباک ، سامباوا ، Tanahjampea رایج است و پراکنش خوبی دارد. به این دلیل که لوریکیت غروب آفتاب معمولا از شهد گل ها تغذیه می نماید اغلب به عنوان یک زیر گونه ی مجزا از لوریکیت رنگین کمان در نظر گرفته می شد که البته پس از تحقیقاتی که در سال ۱۹۹۷ انجام شد با قطعیت لوریکیت غروب آفتاب را به عنوان یک گونه ی کاملا مجزا معرفی کردند.

لوریکیت غروب افتاب دارای بدن تیره تری نسبت به لوریکیت رنگین کمان می باشد که سر به رنگ آبی تیره است که در تضاد شدید با پشت گردن سبز- لیمویی و قرمز تند در ناحیه ی سینه می باشد که دوباره این بخش ها در تضاد با شکم مایل به آبی تیره می باشند.

لوریکیت  Forsten

لوریکیت غروب آفتاب بومی جنگل ها و مزارع در ارتفاعات پائین تر از ۱۲۰۰ متر می باشد که البته این لوریکیت به خاطر تجارت بی رویه و از دست دادن زیستگاه هایی که توسط انسان تخریب شده درلیست گونه های در معرض خطر انقراض قرار دارد که البته در جزیره ی Sumbawa نسبتا شایع است اما در سایر مناطق بسیار کمیاب می باشد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>