لوریکیت قرمز (Red Lory )

لوریکیت قرمز

لوریکیت قرمز (Red Lory ) با نام علمی Eos bornea یک گونه طوطی از انواع طوطی سانان می باشد که بعد از لوریکیت رنگین کمان دومین لوریکیت محبوب در اسارت است که معمولا نگهداری می گردد.

طول بدن لوریکیت قرمز حدود ۳۱ سانتی متر می باشد و وزن آن حدود ۳۰-۳۰۰ گرم است. لوریکیت رنگین کمان یک طوطی با بدنی قرمز رنگ است به طوری که حتی سطح بال ها و بدن نیز کاملا قرمز رنگ است. البته علامت های قرمز ، آبی و سفید در سطح پشتی بدنش دیده می شود ، هم چنین منقار نارنجی رنگ و پاها خاکستری هستند. جنس نر و ماده در لوریکیت قرمز دارای ظاهری کاملا مشابه هستند.

لوریکیت قرمز بومی Moluccas و جزایر اطراف آن در اندونزی می باشد. زیستگاه آن جنگل ها ، دشت های مرطوب گرمسیری و جنگل های حراء می باشد.

این طوطی باهوش دارای شخصیتی بازیگوش و ظاهری رنگارنگ می باشد. لوریکیت قرمز کاملا مهربان ، کنجکاو ، باهوش و بازیگوش با حرکات نمایشی جالب است. لوریکیت قرمز محیط آزاد را بیشتر برای زندگی ترجیح می دهد اما اگر قفس داشته باشد باید قفس بزرگ و تمیزی برای آن در نظر گرفته شود.

رژیم غذایی لوریکیت قرمز شامل انواع گرده ، میوه ، گل و گاه گاهی نیز حشرات می باشد. از میان میوه ها و سبزیجات اغلب تمایل به سیب ، انار ، خربزه ، انگور ، طالبی ، کیوی و ذرت دارد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>