لوریکیت کلاه سیاه (Black-capped Lory)

لوریکیت کلاه سیاه (Black-capped Lory)

لوریکیت کلاه سیاه (Black-capped Lory) با نام علمی Lorius lory که هم چنین با عنوان لوری سه رنگ نیز مشهور می باشد . لوریکیت کلاه سیاه بومی گینه نو و جزایر کوچک اطراف آن می باشد . لوریکیت کلاه سیاه یک لوریکیت رنگارنگ و نسبتا قوی می باشد. لوریکیت کلاه سیاه دارای ۷ زیر گونه می باشد که همگی بال های سبز رنگ ، سر و طرفین بدن قرمز رنگ ، کلاه سیاه ، شکم سیاه مایل به خاکستری ، زیر بال زرد رنگ و پاهای آبی رنگ دارند. بسیاری از زیر گونه های لوریکیت کلاه سیاه نیز دارای پشت گردن آبی رنگ می باشند. به طور کلی لوریکیت کلاه سیاه از جمعیت مناسبی برخوردار است و انتشار نسبتا فراوانی نیز دارد اما زیر گونه ی cyanuchen نسبتا نادر است و کمتر از ۵۰۰۰ نفر از آن باقی مانده است.

لوریکیت کلاه سیاه (Black-capped Lory)

زیر گونه های لوریکیت کلاه سیاه به شرح زیر می باشند :

L. l. lory

L. l. erythrothorax

L. l. somu

L. l. salvadorii

L. l. viridicrissalis

L. l. jobiensis

L. l. cyanuchen

 

 لوریکیت کلاه سیاه بومی جنگل های اولیه و لبه های جنگلی در مناطق دشت ها  می باشد اما بومی مزارع نارگیل نمی باشد . لوریکیت کلاه سیاه معمولا به صورت جفت و یا در گروه های ۱۰ نفره یا بیشتر دیده می شود . به طور کلی رژیم غذایی لوریکیت کلاه سیاه شامل گرده ، شهد ، گل ، میوه و حشرات می باشد .

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>