لوریکیت یقه قرمز (Red-collared Lorikeet)

لوریکیت یقه قرمز

لوریکیت یقه قرمز (Red-collared Lorikeet) با نام علمی Trichoglossus rubritorquis یک گونه لوریکیت از طوطی های بومی مناطق جنگلی پوشیده از درخت در شمال استرالیا ، غرب استرالیا و هم چنین در جزیره ی کیپ بورک می باشد که گاهی اوقات لوریکیت یقه قرمز به عنوان یک زیر گونه از لوریکیت رنگین کمان در نظر گرفته می شود اما هنوز لوریکیت یقه قرمز به عنوان یک گونه ی کاملا مجزا شناخته شده است چرا که هیچ کدام از اعضای زیر گونه ی لوریکیت رنگین کمان دارای یک یقه ی قرمز رنگ مایل به نارنجی نمی باشند. 

طول بدن لوریکیت یقه قرمز چیزی حدود ۳۰٫۵ سانتی متر می باشد که دارای پرهای روشن رنگی می باشد که به عنوان بزرگ جثه ترین لوریکیت استرالیا شناخته شده است. رنگ سر و صورت به رنگ آبی می باشد و دارای یک باند قرمز رنگ در ناحیه ی گردن و شکم می باشد و بال ها و دم به رنگ سبز دیده می شود که هم چنین یک سری پرهای زرد نیز در ان دیده می شود. منقار قرمز رنگ و پاها به رنگ قهوه ای مایل به خاکستری دیده می شوند. ماده ها از نظر ظاهری کاملا مشابه نرها می باشند با این تفاوت که دارای جثه ای کوچک تر هستند. هم چنین طول عمر لوریکیت یقه قرمز حدود ۱۵ سال می باشد.

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>