لوری رگه زرد

لوری رگه زرد

لوری رگه زرد YELLOW-STREAKED LORY  با نام علمی Chalcopsitta scintillata هم چنین با عناوینی چون لوری بزرگ رگه ای،  لوری رگه کرم و لوری پیشانی قرمز نیز شناخته شده است.

طول بدن این طوطی ۳۱ سانتی متر و وزن تقریبی آن بین ۱۸۰-۲۴۵ گرم متغیر می باشد. این طوطی زیبا دارای ۳ نژاد: C. s. scintillata, C. s. chloroptera, C. s. rubifrons می باشد.

در نژاد C.s. scintillata:  هر دو طوطی نر و ماده عمدتا سبز رنگ هستند. پرهای سبز روی سر  تا شکم را پوشانده اند و در ناحیه ی سینه به رنگ زرد روشن دیده می شوند. پیشانی و ران قرمز رنگ هستند و این رنگ قرمز در طوطی ماده بیشتر آشکار می شود. اطراف سینه نیز قرمز رنگ است و با یک کمربند زرد رنگ متمایز می گردد. منقار سیاه، حلقه چشم لخت و خاکستری و چشم نارنجی/قرمز می باشد.

در نژاد C.s. chloroptera : خصوصیات ظاهری کاملا مشابه گونه قبل است با این تفاوت که رگه ها نازک تر می باشند. پوشش سبز زیر بال به همراه الگوهای قرمز رنگ و یا بدون آن ها می باشد.

در نژاد C.s. rubrifrons: کاملا مشابه گونه ی اول هستند با این تفاوت که  رگه ها بیشتر هستند و به رنگ نارنجی /زرد دیده می شوند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>