لوری پشت گردن ارغوانی (Purple-naped Lory)

لوری پشت گردن ارغوانی (Purple-naped Lory)

لوری پشت گردن ارغوانی (Purple-naped Lory) با نام علمی Lorius domicella یک گونه طوطی تک شکلی از خانواده ی Psittaculidae  می باشد . لوری پشت گردن ارغوانی بومی جنگل های جزایر Seram, Ambon و هم چنین Haruku و  Saparua و جنوب  Maluku در اندونزی می باشد . هم چنین لوری پشت گردن ارغوانی به علت تجارت بی رویه و غیر قانونی در لیست گونه های در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

لوری پشت گردن ارغوانی (Purple-naped Lory)

طول بدن لوری پشت گردن ارغوانی حدود ۲۸ سانتی متر می باشد و وزن تقریبی آن ۲۳۵ گرم است . بیشتر نواحی بدن لوری پشت گردن ارغوانی به رنگ قرمز دیده می شود و هم چنین دارای دم قرمز رنگ است که در قاعده تیره تر می گردد. ناحیه ی بالای سر لوری پشت گردن ارغوانی به رنگ سیاه دیده می شود و در ناحیه ی پشت گردن به رنگ ارغوانی می باشد. رنگ بال سبز و ران پا آبی می باشند و در ناحیه ی  قفسه  ی سینه یک الگوی زرد رنگ دیده می شود . منقار نارنجی و جلقه ی چشم در لوری پشت گردن ارغوانی به رنگ خاکستری تیره دیده می شوند و عنبیه ی چشم به رنگ نارنجی – قرمز دیده می شود. در افراد نوجوان منقار قهوه ای تیره ، حلقه ی چشم سفید رنگ ، عنبیه ی چشم قهوه ای  و الگوی پشت گردن نیز گسترده تر است.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>