ماکائو بال آبی

illiger1

ماکائو بال آبی (Blue-winged Macaw) با نام علمی Primolius maracana می باشد که در اسارت اغلب با عنوان ماکائو Illiger مشهور می باشد که یک گونه از ماکائوهایی است که در مرکز و جنوب شرق آمریکا شناخته شده اند. طول عمر ماکائو بال آبی ۵۰- ۶۰ سال شناخته شده است.

طول بدن ماکائو بال آبی چیزی حدود ۳۶-۴۳ سانتی متر می باشد که یک ماکائو با جثه ای متوسط می باشد ، بال و پر عمدتا سبز رنگ هستند ، پوشش بالایی به رنگ آبی دیده می شود که علت نام گذاری نیز به خاطر این رنگ آبی در ناحیه ی بالایی بال می باشد.قسمت زیرین بال به رنگ زرد دیده می شود ، نوک دم ، تاج و گونه ها مایل به آبی می باشند ، در ناحیه ی شکم یک الگوی قرمز رنگ دیده می شود ، عنبیه کهربایی است ، ماکائو بال آبی تنها ماکائو شکم قرمزی است که بخش لخت صورت آن به رنگ زرد دیده می شود که البته این ناحیه در اسارت به رنگ سفید مات در می آید.

ماکائو بال آبی پس از ۲-۴ سال به بلوغ می رسد ، معمولا دو تخم می گذارند که پس از ۲۹ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوندو جوجه ها پس از گذراندن ۱۱ هفته پردار می شوند. آنها پس از ۱ سال پرواز را به خوبی از والدین خود می آموزند.

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>