ماکائو سر آبی (Blue-headed Macaw)

blue-head3

ماکائو سر آبی (Blue-headed Macaw) با نام علمی Primolius couloni هم چنین با عنوان ماکائو Coulon نیز مشهور می باشد . ماکائو سر ابی بومی شرق پرو ، شمال غرب بولیوی و هم چنین غرب دور برزیل می باشد.  طول بدن ماکائو سر آبی چیزی حدود ۴۱ سانتی متر است که این ماکائو اغلب در گروه ماکائوهای مینیاتوری دسته بندی می گردد که این گروه شامل ماکائو های ۵۰ سانتی متر و کوچک تر می باشد. ماکائو سر آبی نیز مانند همه ی ماکائوها دارای دم بلند و نوک تیز می باشد. بال و پر عمدتا به رنگ سبز ، سر و پرهای پروازی به رنگ آبی دیده می شوند . زیر دم و زیر بال به رنگ زرد مایل به سبز می باشد . عنبیه سفید رنگ بسیار نازک و حلقه ی چشم خرمایی رنگ است. برخلاف بسیاری از ماکائوها پوشت صورت ماکائو سر ابی به رنگ خاکستری می باشد. پاها به رنگ صورتی کم رنگ دیده می شوند.  نوجوان ها شبیه به افراد بالغ هستند اما  پاها خاسکتری تیره ، عنبیه تیره تر و پوست صورت سفید رنگ می باشد.

blue-head3

اطلاعات کمی در مورد تولید مثل ماکائو سر آبی وجود دارد ، اما آنها لانه  ی خود را درون حفره ی بامبو احداث می کنند و  سالانه ۲-۴ تخم می گذارند.  در طبیعت اغلب در گروه های ۲-۴ نفره دیده می شوند و در مواردی گروه هایی تا ۶۰ نفر نیز دیده شده است.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

2 دیدگاه ها

  1. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    dorood bar shoma dosteh aziz

    casco shoma asm gerefteh lotfan sorakhay binisho ba komakeh kasi ke tajrobeh dareh baz konid

  2. saeed می‌گه:

    سلام یه سوال مهم دارم
    کاسکو من سوراخهای بینیش کیپ شده زیاد عطسه میکنه بعضی وقتام تنفسش صدا داره اصلا آبریزش بینی نداره اشتهاش کم نشده لطفا راهنمایی کنید مشکلش چیه؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>