ماکائو شانه قرمز (Red-shouldered Macaw)

ماکائو شانه قرمز (Red-shouldered Macaw)

ماکائو شانه قرمز (Red-shouldered Macaw) با نام علمی Diopsittaca nobilis یک ماکائو کوچک سبز رنگ بومی آمریکای جنوبی و از گروه بزرگ طوطی های گرمسیری می باشد. نام گذاری این طوطی با عنوان ماکائو شانه قرمز به خاطر داشتن یک علامت و طرح قرمز رنگ روی بال می باشد. هم چنین ماکائو شانه قرمز به عنوان کوچک ترین ماکائو شناخته شده است که طول بدن آن حدود ۳۰-۳۵ سانتی متر می باشد . ماکائو شانه قرمز بومی زمین های پست گرمسیری  ، ساوانا و سرزمین های مردابی از ونزوئلا ، گینه نو ، بولیوی ، برزیل و پرو می باشد . هم چنین ماکائو شانه قرمز به عنوان یک طوطی خانگی بسیار مناسب قابل تربیت می باشد. البته به علت از دست دادن زیستگاه و تجارت بی رویه این ماکائو در لیست گونه های در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

 ماکائو شانه قرمز به طول حدود ۳۰ سانتی متر و وزن بدنی حدود ۱۶۵ گرم می باشد که دارای یک دم باریک و یک سر بزرگ می باشد . بدن دارای پرهای سبز روشن می باشد با پرهای آبی در ناحیه  ی سر و بالای منقار دیده می شوند. چشم ها به رنگ نارنجی هستند و اطراف چشم دارای یک پوست لخت سفید رنگ می باشد.

ماکائو شانه قرمز لانه ی خود را به صورت حفره ای درون درخت ایجاد می کند و معمولا ۳-۴ تخم سفید می گذارد که تخم ها پس از ۲۴-۲۶ روز تبدیل به جوجه می شوند و جوجه ها ۵۴ روز پس از تفریخ تخم پردار می گردند.

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>