ماکائو لیر (Lear’s Macaw)

ماکائو لیر

ماکائو لیر (Lear’s Macaw) با نام علمی Anodorhynchus leari هم چنین به عنوان ماکائو نیلی نیز شناخته شده است که یکی از بزرگ ترین طوطی های آبی برزیلی می باشد که عضو گروه بزرگ ماکائو ها در میان طوطی سانان می باشد. این طوطی برای اولین بار توسط چارلز بناپارت در سال ۱۸۵۶ توصیف گردید.

طول بدن ماکائو لیر چیزی حدود ۷۰ -۷۵ سانتی متر می باشد و وزن آن حدود ۹۵۰ گرم است. رنگ بدن ماکائو لیر به رنگ آبی متالیک  همراه با نقاطی کم رنگ تر و ضعیف تر می باشد. اثر ضعیفی از رنگ سبز نیز در بدن این ماکائو دیده می شود و هم چنین یک الگوی زرد رنگ در  به صورت پوست لخت در صورت آن دیده می شود و حلقه ی چشم نیز از پوست لخت سفید رنگ تشکیل شده است. منقار بزرگ مشکی رنگ می باشد و پاها نیز خاکستری تیره می باشند.

هم چنین طول عمر ماکائو لیر حدود ۳۰-۵۰ سال و حتی بیشتر می باشد. 

فصل تولید مثل ماکائو لیر از دسامبر تا می می باشد و معمولا ۱-۲ تخم هر سال در فصل تولید مثل می گذارند و جوجه ها در سن ۲-۴ سالگی به بلوغ می رسند. ماکائو لیر لانه ی  خود را درون صخره های ماسه ای به صورت حفره ایجاد می کند.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>