ماکائو کوچک ایلایگر (Illiger Mini Macaw)

ماکائو کوچک ایلایگر

ماکائو کوچک ایلایگر (Illiger Mini Macaw) با نام علمی Primolius maracana یک نوع ماکائو مینیاتوری می باشد که اغلب با عنوان ماکائو بال آبی نیز مشهور می باشد . ماکائو کوچک ایلایگر از جمله ماکائوهای بومی مرکز و جنوب شرق آمریکا می باشد . در گذشته ماکائو کوچک ایلایگر در جنس آرا یا Propyrrhura طبقه بندی شده بود . طول عمر ماکائو کوچک ایلایگر به طور متوسط ۵۰-۶۰ سال تخمین زده شده است.

ماکائو کوچک ایلایگر

طول بدن ماکائو کوچک ایلایگر حدودا ۳۶-۴۳ سانتی متر اندازه گیری شده است . بال و پر عمدتا سبز رنگ هستند ، بخشی از تاج و سطح پائینی شکم به رنگ آبی دیده می شوند. قسمت زیرین بال به رنگ زرد دیده می شود. یک الگوی قرمز رنگی هم چنین در ناحیه ی شکم دیده می شود.  عنبیه ی چشم به رنگ کهربایی دیده می شود و اطراف چشم در ناحیه ی صورت از یک پوست لخت زرد رنگ پوشیده شده است .

ماکائو کوچک ایلایگر بومی جنوب و شرق برزیل ، شرق پاراگوئه و مشال شرقی آرژانتین می باشد . تغذیه ی ماکائو کوچک ایلایگر از انواع میوه ها و آجیل می باشد. ماکائو کوچک ایلایگر در سن ۲-۴ سالگی به بلوغ می رسد . معمولا ۲ تخم می گذارند که پس از ۲۹ روز تبدیل به جوجه می شوند و پس از ۱۱ هفته پرواز را یاد می گیرند.

 

 

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>