ماکائو یقه طلایی (Golden-collared Macaw)

300px-Primolius_auricollis_-3_on_perch-8

ماکائو یقه طلایی (Golden-collared Macaw) با نام علمی Primolius auricollis هم چنین با عنوان ماکائو یقه زرد نیز معروف می باشد که این ماکائو عمدتا یک ماکائو کوچک سبز رنگ و بومی آمریکای مرکزی می باشد و عضو گروه بزرگی از ماکائوهای گرمسیری است. ماکائو یقه طلایی دارای یک منطقه ی زرد رنگ در ناحیه ی پشت گردن می باشد کهعلت نام گذاری آن نیز به خاطر رنگ این منطقه از بدن است.  ماکائو یقه زرد یک نوع ماکائو کوچک می باشد که با عنوان ماکائو مینیاتوری نیز مشهور هستند.

ماکائو یقه طلایی در سال ۱۸۵۳ توسط پرنده شناس آمریکایی John Cassin توصیف شد . طول بدن ماکائو یقه طلایی حدود ۳۸ سانتی متر می باشد که نیمی از آن مربوط به طول دمش می باشد. بدن به طور کلی به رنگ سبز می باشد که دارای یک ناحیه ی مجزا در پشت گردن به رنگ زرد می باشد. جلوی صورت و تاج به رنگ قهوه ای مایل به سیاه می باشد. دم در ناحیه ی پایه به رنگ قرمز می باشد. سطح زیرین دم در هنگام پرواز به رنگ سبز مایل به زرد دیده می شود.پاها به رنگ صورتی دیده می شوند و عنبیه چشم قرمز تا زرد دیده می شود. ماکائو یقه طلایی اغلب به صورت جفت دیده می شود و از میوه ها ، دانه ها و گل ها تغذیه می نماید.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>