متوقف کردن پرجوی در طوطی

 

هنگامی که طوطی به جویدن پرهایش اقدام می کند ، شاید در نگاه اول به نظر صاحبان ، پر ریزی فصلی طوطی باشد . پر ریزی یک فرآیند کاملا نرمال و طبیعی در طوطی می باشد و هیچ نقطه ای از بدن در این دوره کاملا بی پر و یا کچل نمی شود.

به هر صورت جویدن پرها امر مهمی است که کیفیت پرها و سلامت پرها را بطور جدی در معرض نابودی قرار می دهد. پرکنی یا جویدن پرها بر اثر مشکلات مربوط به سلامتی و یا محیط پر استرس حاصل می شود.

محیط های غیر بهداشتی ، تغذیه غلط ، کمبود ویتامین ها و همچنین سر رفتن حوصله دلایلی است که باعث استرس در طوطی و در نتیجه پرکنی یا پر جوی می شود.

 

 

راه حل ها

 

۱-طوطی را به مکانی آرام و بی سر و صدا با دمای نرمال منتقل کنید. دمای نا مناسب ممکن است باعث استرس ، پرکنی و پرجوی در طوطی شود.

 

۲- کیفیت رژیم غذایی طوطی را بالا ببرید تا مطمئن شوید که ایراد از مواد غذایی نیست. در این دوره اضافه کردن پروتئین در رژیم غذایی اهمیت دارد.

 

۳- اگر پرنده های دیگری نزد طوطی هستند از هم جدایشان کنید چون ممکن است پرندگان دیگر ، پرهای طوطی را بجوند و یا از استرس و ناراحتی وجود پرنده دیگر، طوطی اقدام به پر جوی کند.

 

۴- به طوطی اسباب بازی بدهید و نگذارید بیکار باشد. طوطی ها زمانیکه کاری برای انجام دادن ندارند ، به پر کنی و پر جوی مشغول می شوند.

 

۵- بر روی پرهای طوطی مخلوط آب و خردل و یا شستشو دهنده دهان و آب اسپری کنید چون طوطی ها از این مزه ها متنفر هستند و دست از جویدن پرها بر می دارند . البته زمانی این عمل را باید انجام دهید که اقدامات قبلی جواب نداده باشد.

 

۶- در صورتیکه همچنان بهبودی حاصل نشده باید طوطی را نزد دامپزشک ببرید تا همراه با چکاپ طوطی از وضعیت تغذیه نیز آگاه شوید.

 

ترجمه:شیکرا

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

2 دیدگاه ها

  1. آریا ندافی admin می‌گه:

    اینجا مطرح کنید :
    http://www.parsipet.ir
    با تشکر

  2. جواد می‌گه:

    سلام کاسکو مو دوماه که بهم کادو دادن و هیچ غذایی جز تخمه نمیخوره بااب سرد حمامش دادم تو خونه هم مرغ عشق دارم اشکال نداره وسایل بازی هم اصلا نداشته . والان دوهفتست که پرکنی و پرجوی داره. چکار کنم …….

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>