مرغ عشق بال سیاه

images

مرغ عشق بال سیاه با نام علمی A g a p o r n i s taranta taranta یک گونه طوطی از انواع طوطی سانان می باشد که هم چنین با عنوان مرغ عشق حبشه ای نیز مشهور می باشد. مرغ عشق بال سیاه اغلب بومی آفریقا و اغلب بومی نواحی کوهستانی اریتره و جنوب غربی اتیوپی می باشد و اغلب در گله هایی با جمعیت ۴-۲۰ نفر یافت می شوند. 

طول بدن مرغ عشق بال سیاه چیزی حدود ۱۵-۱۷ سانتی متر می باشد و وزن حدودی آن نیز حدودا ۴۸ گرم معرفی شده است. مرغ عشق بال سیاه برخلاف سایر مرغ عشق ها دارای دو شکل جنسی می باشد ، یعنی جنس نر و ماده دارای ظاهری متفاوت هستند. در نرها پرها عمدتا سبز زمردی می باشند ، پیشانی به رنگ قرمز روشن دیده می شود و یک حلقه از پرهای قرمز روشن نیز اطراف چشم را احاطه نموده است. منقار به رنگ قرمز مرجانی و پاها خاکستری رنگ می باشند . چشم ها نیز قهوه ای تیره هستند. ماده ها در مرغ عشق بال سیاه دارای پرهایی به رنگ سبز تا سبز تیره می باشند و فاقد پرهای قرمز در ناحیه  یپیشانی می باشند ، پرهای بال به رنگ سبز با خطوطی سیاه رنگ می باشند که علت نام گذاری این مرغ عشق نیز به همین علت است ، منقار به رنگ قرمز مرجانی و پاها به رنگ خاکستری دیده می شوند.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>