مرغ عشق صورت قرمز (Red-faced Lovebird)

مرغ عشق صورت قرمز (Red-faced Lovebird)

مرغ عشق صورت قرمز (Red-faced Lovebird) با نام علمی Agapornis pullarius هم چنین به عنوان مرغ عشق سر قرمز نیز شناخته شده است. مرغ عشق صورت قرمز یک عضو از جنس  Agapornis می باشد که مانند همه ی مرغ عشق ها بومی آفریقا می باشد.

مرغ عشق صورت قرمز (Red-faced Lovebird)

طول بدن مرغ عشق صورت قرمز حدود ۱۵ سانتی متر است و دارای یک منطقه ی قرمز گسترش یافته در بالای منقار در ناحیه ی سر می باشد که در طول  پیشانی در ناحیه ی سر به سمت چپ و راست تا حاشیه ی پلک گسترش یافته است . پاها به رنگ خاکستری رنگ هستند . هم چنین سطح زیرین بال ها دارای رنگ سبز سبک تر و کم رنگ تری می باشد.  ماده ها دارای سر نارنجی رنگ هستند که روشن تر از نرها می باشند. نرها دارای منقار قرمز می باشند در حالیکه ماده ها دارای منقار قرمز رنگ پریده هستند.

 مرغ عشق صورت قرمز بومی مناطق گسترده ای از افریقا شامل آنگولا، بروندی، کامرون، چاد، جمهوری دموکراتیک کنگو، گینه استوایی، اتیوپی، گابن، غنا، گینه، کنیا، مالی، نیجر، نیجریه، رواندا، سیرالئون، سودان جنوبی است .

مرغ عشق صورت قرمز معمولا لانه ی خود را روی زمین و یا در درخت در نزدیکی لانه ی موریانه ها می سازد. برای ساختن لانه ماده ها یک حفره ای به عمق ۳۰ سانتی متر در درخت ایجاد می کنند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>