مرغ عشق لیلیان

مرغ عشق لیلیان

مرغ عشق لیلیان با نام علمی Agapornis lilianae هم چنین به عنوان مرغ عشق نیاسا مشهور است که جزء طوطی های کوتوله ی برزیلی می باشد. این طوطی عمدتا به رنگ سبز با بخش هایی نارنجی رنگ در سر و بالای قفسه ی سینه می باشد. طول بدن مرغ عشق لیلیان ۱۳ سانتی متر می باشد که کوچک ترین طوطی در سرزمین آفریقا می باشد و  نگهداری آن در اسارت بسیار نادر می باشد و پرورش آن نیز دشوار است.

مرغ عشق لیلیان دارای بدن سبز رنگ با حلقه ی چشم سفید رنگ است که نر و ماده در ظاهر هیچ تفاوتی با هم ندارند. مرغ عشق لیلیان اغلب با مرغ عشق صورت هلویی اشتباه گرفته می شود و تفاوت آنها در رنگ نارنجی صورت است که در این مرغ عشق لیلیان واضح تر است و حلقه ی چشم سفید که فقط مرغ عشق لیلیان دارد.

تغذیه ی مرغ عشق لیلیان اغلب از بذر چمن ، ارزن ، برنج وحشی ، گل ها ، دانه ها و میوه ها می باشد.

فصل جفت گیری مرغ عشق لیلیان از ژانویه تا مارس است و در شکاف درختان لانه می سازند. سپس ۳-۸ تخم سفید می گذارند که پس از ۲۲ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند و ۴۴ روز پس از آن جوجه ها لانه را ترک می کنند.

مرغ عشق لیلیان بومی مالاوی ، موزامبیک ، تانزانیا ، زامبیا و زیمباوه می باشد. در سال ۲۰۰۴ جمعیت آنها کمتر ۲۰۰۰۰  تخمین زده شده و به دلیل از دست دادن زیستگاه رو به انقراض می باشند.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>