مرغ عشق نقاب دار (Masked Lovebird ) با نام علمی Agapornis personatus هم چنین به عنوان مرغ عشق یقه زرد و یا مرغ عشق حلقه ی چشم نیز مشهور می باشد که این مرغ عشق دارای یک شکل جنسی می باشد و در خانواده ی Psittaculidae طوطی سانان قرار دارد. هم چنین مرغ عشق نقاب دار بومی شمال شرق تانزانیا ، بروندی و کنیا معرفی شده است.

مرغ عشق نقاب دار یک طوطی کوچک به طولی حدود ۱۴٫۵ سانتی متر می باشد و قسمت های بالایی بدن آن به رنگ سبز تیره تری نسبت به قسمت های پائینی بدن می باشد. سر به رنگ سیاه و سفید است و یک منقار قرمز روشن دارند و حلقه ی چشم نیز سفید رنگ می باشد. در ناحیه ی یقه رنگ زرد دیده می شود و سراسر گردن را رنگ زرد فرا گرفته است و جنس نر و ماده دارای ظاهری کاملا یکسان می باشند.

مرغ عشق نقاب دار با منقار خود یک حفره ی تو در تو را درون درخت به عنوان لانه ایجاد می نماید و معمولا ۴-۵ تخم سفید رنگ می گذارد که تخم ها پس از حدود ۲۳ روز تبدیل به جوجه می شوندو جوجه ها ۴۲ روز پس از خروج از تخم قادر به ترک لانه خواهند بود.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>