مرغ عشق

مرغ عشق یا باجریگار با نام علمی Melopsittacus undulatus به عنوان طوطی کوچک دم دراز سبز رنگ معروف است. مرغ عشق معمولا با نشانه های سیاه ، سفید ، زرد و سبز رنگ در پشت گردن و بدن مشاهده می شوند. مرغ عشق در سراسر دنیا به عنوان پرنده ای خانگی بسیار محبوب شناخته شده اند که به علت جثه ی کوچک ، هزینه های پائین ، قدرت تقلید کلمات انسان و ماهیت شوخ طبع شان بسیار جذاب و مورد علاقه ی افراد بسیاری هستند.

مرغ عشق

مرغ عشق

مرغ عشق در طبیعت اغلب به صورت گله ای و عمدتا در گله های کوچک دیده می شوند که گاهی نیز در گله های بزرگ دیده دشه اند و زیستگاه آنها اغلب جنگل های متراکم و چمنزارها می باشد که در شرایط خشکسالی به خوردن چمن ، بذرها و حتی گندم زارها نیز روی می آورند.

از سال ۱۹۴۰ حضور مرغ عشق در فلوریدا ، سن پترزبورگ و ایالات متحده آمریکا گزارش شده که البته در آن زمان جمعیت آنها بسیار کم بوده و دلیل کاهش جمعیت آنها رقابت با سارها و گنجشک ها می باشد.

مرغ عشق ها پرندگانی اجتماعی هستند و نیاز به اسباب بازی ، تعامل با انسان و سایر مرغ عشق ها دارند.

مرغ عشق زمانی که احساس خطر می کند به نقاط بالاتر رفته و یا پرهایش را بسیار جمع می کند و به بدنش می چسباند به طوریکه لاغرتر دیده شود.

مرغ عشق اهلی را می توان به صحبت کردن ، سوت زدن و بازی کردن با انسان آموزش داد . هر دو جنس نر و ماده قابلیت سخنگویی را دارند اما این توانایی در جنس نر بالاتر است. مرغ عشق نر به راحتی تا صد کلمه را خواهد آموخت و به تنهایی سخنران قهاری خواهد بود.

طول عمر مرغ عشق در اسارت به طور متوسط ۵-۸ سال است اما ۱۵ -۲۰ نیز گزارش شده است که این به نوع نژاد ، رژیم غذایی و شرایط محیطی بستگی دارد.

 مرغ عشق لانه ی خود را در داخل درختان ، درون حصارها و … می گذارد و معمولا ۴-۶ تخم می گذارد که طی ۱۸-۲۱ روز تبدیل به جوجه می شوند و ۳۰ روز پس از خروج از تخم تبدیل به جوجه های جوان می شوند.

مرغ عشق

مرغ عشق

برای فهمیدن جنس نر و ماده این حیوان بهترین گزینه توجه به پوستی که در بالای منقار قرار دارد و سوراخهای بینی در آن هستند٬می‌باشد.در نوع نر رنگ این پوست آبی تیره‌است اما در نوع ماده آبی روشن ٬قهوه‌ای یا متمایل به قهوه‌ای است.رنگ آبی این پوست در نوع نر همواره مشخص است هرچند در نرها مریض این رنگ مات می‌شود و در نرهای مسن قهوه‌ای شده و ترکهایی در آن دیده می‌شود.اما رنگ این پوست در ماده‌ها متغیر است در موقع تخم گذاری و در جوانی صاف و روشن تر است و پس از این مدت تیره تر و چروک دار می‌گردد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>