مرغ عشق (budgerigar)

Budgerigar

مرغ عشق (budgerigar) با نام علمی Melopsittacus undulatus هم چنین به عنوان پاراکیت معمولی نیز شناخته شده است که تنها جنسی از Melopsittacus است که در شرایط خشکی ۵ میلیون سال پیش استرالیا جان سالم به دربرده است. مرغ عشق به طور طبیعی زرد ، سبز و سیاه  همراه با نشانه های خاصی در گردن ، پشت و بال ها است . مرغ عشق در سراسر جهان به عنوان  یک پرنده ی خانگی محبوب شناخته شده است چرا که کوچک ، کم هزینه با توانایی تقلید صدای انسان می باشد. این گونه برای اولین بار در سال ۱۸۰۵ ثبت شد و امروزه محبوب ترین حیوان خانگی در جهان پس از سگ و گربه اهلی است.

برخی ویژگی های مرغ عشق شبیه به لوریکیت ها و طوطی انجیری می باشد. مرغ عشق یک طوطی کوچک با دم بلند مسطح و مخروطی شکل می باشد. اولین بار در سال ۱۸۵۰ اقدام به تربیت و پرورش مرغ عشق گردید و پرورش دهندگان اقدام به تولید انواع رنگ و الگو در مرغ عشق نمودند که از جمله می توان به نژاد آلبینو ، آبی ، دارچینی ، کاکل دار ، بنفش و … اشاره نمود.

مرغ عشق اهلی قادر به صحبت کردن ، سوت زدن و بازی کردن با انسان می باشد و لازم به ذکر است که هر دو جنس نر و ماده قادر به یادگیری و صحبت کردن خواهند بود. در اسارت مرغ عشق بین ۵-۸ سال زندگی می کند اما طول عمر ۱۵-۲۰ سال نیز گزارش گردیده است. طول عمر بستگی به نزاد ، اصل و نسب ،بهداشت ، رژیم غذایی دارد.

مرغ عشق معمولا ۶ تخم می گذارد که پس از ۱۸-۲۱ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند و جوجه ها پس از ۳۰ روز پردار می گردند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>