مرغ مینا بالی (Bali myna)

مرغ مینا بالی (Bali myna)

مرغ مینا بالی (Bali myna) با نام علمی Leucopsar rothschildi اغلب با نام مرغ مینا روچیلد ، سار بالی و مرغ مینا بالی شناخته می شود که این نامگذاری به خاطر محل سکونت آن می باشد . به طور متوسط طول بدن مرغ مینا بالی حدود ۲۵ سانتی متر است و تقریبا تمام بدن به رنگ سفید دیده می شود و دارای یک تاج افتاده است و در ناحیه ی سر بال ها و دم نواحی به رنگ سیاه دیده می شوند. هم چنین در اطراف چشم دارای پوست برهنه ی آبی رنگ می باشد و پاها مایل به خاکستری هستند و هر دو جنس نر و ماده از نظر ظاهری کاملا مشابه می باشند.

مرغ مینا بالی (Bali myna)

مرغ مینا بالی بومی جزیره ی بالی در اندونزی می باشد و تنها گونه ی مهره دار این جزیره است  و در گذشته ببر بالی نیز بود که از سال ۱۹۳۷ منقرض شده معرفی گردید. مرغ مینا بالی در سال ۱۹۱۰ کشف شد و در سال ۱۹۹۱ به عنوان نماد فون جزیره ی بالی معرفی گردید. مرغ مینا بالی به راحتی دیده نمی شود چرا که همیشه در نوک درختان زندگی می کند و تنها برای نوشیدن آب به زمین می آید.  مرغ مینا بالی اغلب به صورت گروهی زندگی می کند و برای پیدا کردن غذا و مراقب در برابر شکارچیان به صورت گروهی حرکت می کنند.

رژیم غذایی مرغ مینا بالی شامل میوه ها ،دانه ها ، کرم ها و حشرات می باشد .

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>