منقار طوطی و کاسکو

منقار طوطی تان

 

به طور معمول نیازی نیست که شما منقار پرنده خود را کوتاه و اصلاح کنید. معمولا خراشیدگی و ساییدگی که در طی روز با غذا خوردن ، قفس نوردی ، ساییدن منقار و بازی کردن به طور طبیعی بر روی منقار ایجاد می شود برای نگه داشتن منقار طوطی در شرایط مناسب کافی است. با این حال ممکن است یک پرنده محدودیت های فیزیکی و جسمانی یا ناهنجاری داشته باشدکه خود مراقبت از منقار را غیر ممکن سازد.
مال اکلوژن(وضعیت قرارگیری غیر طبیعی) یک از همین موارد است. در این حالت معمولا منقار بالایی یا پایینی تغییر جهت داده یا به اطراف رشد میکند.این امر میتواند به دلیل نقص مادرزادی و یا صدمه وآسیب باشد.برخی از بیماری ها مانند عفونت های قارچی و بیماری های انگلی میتوانند باعث ایجاد مشکلات رشد در منقار شوند. آسیب دیدگی و صدامات هم یکی دیگر از مشکلات رشد منقار است. برای مثال سیمور ، پرنده رئیس سایت birdmart.com چندین سال پیش جمجمه اش آسیب دید.در نتیجه او در حرکت دادن منقار بالایی خود محدودیت زیادی داشته و به همین دلیل به درستی قادر به ساییدن منقار خود نیست و با مشکلات زیادی از جمله مشکل رشد منقار روبرو است .

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ممکن است طول یک منقار که در یکی از گونه های پرنده طبیعی است در گونه ای دیگر خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد.برای مثال ماکائو موجود در تصویر بالا در مقایسه با ماکائو های دیگر دارای منقار نسبتا بلندی است. اگر شما مطمئن نیستید که چه اندازه ای برای منقار گونه ی پرنده ی شما نرمال و طبیعی است از یک فروشگاه پرنده بازدید کنید و یا از دامپزشک پرندگان سوال نمایید.
اگر شما نگران این هستید که منقار پرنده تان بصورت طبیعی در شرایط مناسب قرار ندارد به دامپزشک متخصص پرندگان مراجعه کنید.سعی نداشته باشید که خودتان آن را اصلاح کنید .این مهم است که شما بجای درمان آن، دلیل اختلال و وضعیت غیر عادی منقار را پیدا کنید و هنگامی که علت را یافتید شما و دامپزشک تان میتوانید در مورد بهترین راه برای سالم نگه داشتن منقار طوطی بحث و گفتگو کنید.

گرد آورنده:Honey
مترجم: مهدی

 

توجه : کلیه مطالب و مقاله های این سایت متعلق به وب سایت رسمی طوطی سانان (www.parrot.ir)  و پارسی پت و زیر مجموعه شرکت شبکه ارتباطات کامپوتری ایران (AKA Networks) است.کپی برداری بدون ذکر منبع و نام صریح و لینک شده وب سایت www.parrot.ir و نام نویسنده مقاله مصداق بارز دزدی است و از طرف شرکت ارتباطات کامپوتری ایران مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.در صورت تمایل به استفاده از مقاله های این سایت میبایست منبع را به صورت یک لینک معتبر و صریح به همراه نام مترجم و نویسنده مقاله به این صورت ذکر کنید :


منبع : www.parrot.ir

مترجم : نام مترجم مقاله

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

2 دیدگاه ها

  1. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    درود بر شما
    لطفا تماس بگیرید

  2. سپهر می‌گه:

    سلام ۵ماه است که یک کاسکوی حدودا ۳یا ۴ ساله دارم امروز متوجه شدم نیم سانتی نوک منقارش شکسته البته خونریزی ندارد، ضمنا بجز تخمه فقط کمی سیب، انگور و کاهو می خورد لطفا بفرمایید چکار کنم.؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>